fredag 16 maj 2008

Je deviens quoi?

Uttrycket i rubriken betyder ungefär: "Vad har hänt mej sen sist?" Ja, återigen är det ett tag sedan ett nytt inlägg poppade upp här på bloggen. Nu känner jag därför, medans jag med ena örat och ögat lyssnar/ser på Niklas mat på svt.se, att det är hög tid för en liten uppdatering.
Vad har hänt mej sen sist? Efter en lugn helg med lite arbete hemma och några härliga dagar tillsammans med Kirsten i Djävulshålan (inte sa hemskt som det later - en underbar liten by i alperna - eg. Les Diablerets), började veckan mindre lungt. Jag hade sett fram emot min sovmorgons-vecka länge och vad händer? Jo det Jäggiska huset far besök av ett gäng trädgardsgubbar vars uppgift är att flytta stenmuren brevid huset. Sa klart börjas det i ottan. Sa klart var jag glad när de begav sig av i onsdags.
Fönsterputs, storstädning av barnens rum och fotbollsträning med småkillarna...jag kan konstatera Äntligen Fredag!

Och ännu en dag närmare Sverige...

Varmiddag med helstekt fisk, sparris och rabarberpaj (av rabarber jag stulit hos grannen.) Sen har vi kära Marianne pa svenska kyrkan som fick en krusbärsbuske av oss aupairer da hon firade födelsedag igar. Blott Sverige svenska krusbär har, som ni kanske hört.

Inga kommentarer: