tisdag 18 mars 2008

Ciao.


I morse stod jag med en stor hög tvätt att stryka hos Francine. Vid samma tid i morgon landar jag på Fiumicino - en utav Roms flygplatser. En vecka ledigt, sju hela dagar att spendera i Italiens huvudstad! Oj, vad jag har längtat. Och nu är det nära. Beger mej av om några timmar. Först tag till Zürich, därefter ett antal timmar sittandes på flygplatsen (kommer jag att kunna sova något?) i väntan på avresan. Helt klart en ny erfarenhet. Spännande. Men hart. Veckan kommer säkert inledas lite trögt. Men vi har tid. Tid att smaka äkta pizzor och underbara glassar. Tid att besöka det som "måste ses" (och gärna lite till). Tid att känna på en storstads nattliv. Tid att shoppa italienskt (ok, planboken säger annat, men drömma kan man ju alltid). Tid att "bättra på" den obefintliga italienskakunskapen. Tid att...ja, bara vara ledig!

Inga barn som pockar på uppmärksamhet, ingen städning, inga masten. Och framförallt - inga tvätthögar.

Det är sol och 15 grader i Rom för tillfället. Jag hörde att det snöade hemma...

Inga kommentarer: