måndag 28 april 2008

51 minuters flåsande i Lausanne.

Har haft en period av viss omotivation och dålig fantasi till skrivandet här. Nu hoppas jag ha tagit mej ur. (Men man vet aldrig, återfall är vanliga). I vilket fall: jag måste berätta vad jag spenderat en del av helgen med. Jag har sprungit ett lopp. "20 km à Lausanne". Mitt första sedan martenloppen, som sprangs för att få badbiljett till kaskad och glasspinne, och tjejloppet i Hyssna vid 7 ars ålder, då jag med 20 meter kvar till malet började gå, blev förbipasserad av de tre jag hade efter mej och slutade allra sist. Den här gången gick det bättre. 10 kilometer bland Lausannes vackra parker och lyxiga bostadsrätter. Uppat, längs med och utför. Min tid landade på 51.03.1. 54 på rankingslistan (vilket inte säger mej någonting då jag inte har en aning hur många vi var i min kategori). Nöjd känner jag mej i allafall. Men jag later bli att förtälja min löparkompanjon Joannas tid. Nämner dock att hon är gammal friidrottare med erfarenhet från det här med springtävlingar. Sa ni vet.
Nåväl En väldigt trevlig dag var det. Särskilt efter målgangen, ska väl tilläggas. Solen strålade, man hade gått man ur huse, energikakorna lag uppradade, medaljerna var polerade, kommentatorn hade laddat med halstabletter och stämningen var på topp.


Mitt första lopp som sagt. Skulle kunna tänka mej att det kan bli fler. Men först ska jag vila ett tag tror jag.

Inga kommentarer: