tisdag 21 augusti 2007

Panyttfödelse


I morse vaknade jag med känslan av att vara en helt ny människa. Tre "äntligen" kan vittna om detta:

1. Äntligen var det min första riktiga arbetsdag som AuPair. Far arbetar (icke ovanligt, han tillbringar minst 70% av veckan bland sina grönsaksodlingar), mor sover efter att ha jobbat natt. Min uppgift: att ockupera de tre sma liven. En ekvation som visade sig inte vara helt lätt. Barn med en väldig energi och olika viljor är inte lika med en mamma som vill sova i samma hus som barnen vill leka. (Tyvärr regnade det idag, vilket gjorde att idén om att vra ute fallerade, här gäller nämligen inte dagisfröknarnas: "det finns inget daligt väder, bara daliga kläder"). Dessutom skulle det även sta mat pa bordet vid 12, da en stressad far entrar huset under sin allt för korta lunchrast. Resultatet blev dock över förväntan, tror jag. Far blev mätt och mor kom inte ur sängen förrän sen eftermiddag. Om det var för att hon hade sovit som en stock (vilket jag stillsamt hoppas) eller om det var för att hon inte sovit alls, det later jag vara osagt. (Men än sa länge har hon inte bett mej leta efter en annan familj).

2. Äntilgen känner jag att skolan är ett avslutat kapitel för mig, det har tagit tid. Pratade med mamma igar som berättade om min broders angest för denna dag, denna första skoldag, efter ett alltför kort och regning sommarlov. Jag vill säka en tanke av medlidande till alla er som har tid kvar i skolbänken. STACKARE.

3. Äntligen är det min 19:e födelsedag idag. Eller, egentligen är det inte en sa stor grej. Men ända (nej, det är inte bakdelen jag syftar till, det är bara sa att det inte finns nagra å pa ett franskt tangentbord...), edt är ju trota allt sista aret som tonaring som inleds idag.

Fixade en pannkakstarta för att "fira" mitt aldrande. Ja, det var väl tur att den blev som den blev när den inte blev som den skulle.


PS. Har fatt anbud fran topplaget Epounge F, om att bli deras tränare. Ska tänka pa saken. Ja menar, är inte det en fördel om en tränare och spelarna kan första varandra, eller?

Inga kommentarer: