tisdag 20 november 2007

Summan av kardemumman



Fredagen den 16 november. Utan större svarigheter har barnen kommit iväg till skolan. Ok, visst hade Noémie som vanligt lite svart med att bestämma sig för vilka kläder och jag fick upprepa ganska manga ganger att det är MINUS-grader ute och inte sommarvärme. Men tillslut kunde jag vinka a henne vid trappa upp till skolan "bonne journée!"
Ok, en del av dagen skulle jag ägna at bakning. Fika skulle det bli, till skolbarnen pa kyrkans barntimmar efter skolan. Det blev till slut hela dagen. Vilse bland byttor och vispar, mjölpasar och kokosflingor. Och mitt upp i allt detta skulle lunchen fixas till fyra hungriga familjemedlemmar. Stekos upp över öronen och visst jag där star ju en deg och jäser. Och glömde jag att hälla i vaniljsockret? Nä, nu tjuter klockan, kan det redan vara färdigt i ungen? "Ja, Laurianne, maten är snart klar!" Naväl. Sagan slutade i allafall väl. Och vid 16 fanns ett antal mjuka kakor, en hög med kanelbullar och ett fat chokladbullar pa bänken i det Jäggiska köket. Alla barnen + pappa Christian blev mätta och sa levde de lyckliga...






1 kommentar:

dessan sa...

Hallå hallå! =)
Jo visst har jag en msn alltid! dessan_n@hotmail.com
Ja det skulle ju inte sitta helt fel med guidning. Har än inte vågat mig in i Genève ÄN!
Hoppas detta mail kommer rätt nu då, hörs på msn!
ps. spar lite bullar vettja! ds.